Kollektion: Fever-Tree
-
Rhubarb and RaspberryNyhed
-
MediterraneanUdsolgt
-
AromaticNyhed
Fever-Tree
Fever-Tree tonic er blevet fast inventar hos enhver, der nyder en kold G&T fra tid til anden. Det er indbegrebet af høj kvalitet, og ligesom de selv siger, kan man ikke nøjes med middelmådige tonics, når det fylder ¾ af hele drinken.
Fever-Tree blev stiftet af Charles Rolls og Tim Warrillow, der begge var beskæftiget inden for drikkevarebranchen. De kunne se en udvikling i interessen for kvalitetsspiritus – og det gik kun stærkere og stærkere. Men de kunne også tydeligt se, at der manglede mixere, der kunne leve op til det niveau af spiritus, som blev handlet ind. Derfor startede de Fever-Tree op med det formål at forbedre den samlede smagsoplevelse. Det skulle være slut at gå på kompromis med kvalitet.
På en rejse efter de bedste ingredienser – og en kulminering i 2005
Målet var at skabe kvalitet i alle deres mixers, men en ting er at sige det, en anden ting er at fuldføre det. I jagten på kvalitet tog de to stiftere på en 8-måneders rejse, som startede på British Library, hvor de læste og samlede inspiration om alle de råvarer, og ingredienser, de skulle undersøge. Rejsen var langt og nok startede den stille på et bibliotek, men de besøgte også de nogle af de største, mest unikke, men heller ikke ufarlige skove i Afrika.
Rejsen viste sig at blive en succes, der i 2005 ledte til udgivelsen af den måske mest ikoniske tonic på jorden ” Premium Indian Tonic Water”. Den har sidenhen vundet en række priser, som understreger kvaliteten af produktet gang på gang. En af de finere awards modtog den 10 år efter sin lancering nemlig i 2015, hvor den blevet kåret til den bedste tonic af 100 af verdens bedste barer.
Hemmeligheden bag Fever-Tree er konstant innovation
Fever-Tree tonic har allerede en produktportefølje, som kan give de fleste konkurrenter baghjul, når det kommer til smag – men brandet har lagt fra stillet sulten.
For at forblive på øverste hylde skal selv de bedste produkter innoveres på. Sortimentet består i dag af bl.a. tonics af tre forskellige typer ingefær, der giver deres ginger ales og ginger beer både friske samt dybe smagsnuancer. Og i jagten på innovation er ingredienserne ikke bare taget fra samme land – nej, de bliver taget der, hvor smagen er bedst. Netop derfor har de en cola med vanilje fra Madagaskar. Den cola har et formål: Den skal fremhæve smag i den mørke spiritusgenre whiskey og rom. Specialister klarer specialisters opgaver, og sådan arbejder Fever-Tree også med deres produkter. Deres sortiment består af en bred vifte efterhånden, og de har hver deres spidskompetencer.
Fever-Tree i dag
Foden lader ikke til at blive sluppet fra speederen, og Fever-Tree fortsætter med hast deres ekspedering til nye lande og nye smagsvarianter. Lige nu er Fever-Tree at finde i over 75 lande, der sælges over 400 millioner af deres flasker om året, og det er ikke noget, som lader til at stoppe.
Kort sagt kan du ikke tale kvalitet og mixere uden at have dem med i samtalen. Hos &Skål er tilfældet det samme – vi vil kun forhandle den højeste kvalitet, hvorfor vi selvfølgelig også har en aftale med Fever-Tree.
Så skal du have en mixere til din næste gin, eller vil du læse mere om drinks med gin inden. Det er helt op til dig.
Skål!